Dijous, 24 de setembre de 2020
SETEMBRE 2020Mes següent
DL.DT.DC.DJ.DV.DS.DG.
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    
Mes anteriorOCTUBRE 2020Mes següent
DL.DT.DC.DJ.DV.DS.DG.
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Mes anteriorNOVEMBRE 2020Mes següent
DL.DT.DC.DJ.DV.DS.DG.
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      
Mes anteriorDESEMBRE 2020
DL.DT.DC.DJ.DV.DS.DG.
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
Notícies
30/03/2020
Recomanacions sobre l'acompanyament i gestió psicològica davant de la situació de confinament

Aquests dies de confinament estem vivint una situació desconeguda i incerta, que la podem sentir com amenaçant, tenir por davant d’aquestes circumstàncies és natural. La por és una resposta adaptativa que ens ajuda a mantenir-nos alerta i prendre les mesures necessàries per minimitzar riscos i protegir-nos. A més a més de la por també poden aparèixer altres emocions com l’angoixa, la ràbia, la incertesa, la tristesa, l’avorriment, l’estrès, el sentir-nos desconcertats o desorientats,…

  • Si ho veus possible comparteix com et sents a altres persones, d’aquesta manera pot ser que et reconforti sentir-te escoltat i que no estàs sol/a. L’Ajuntament posa a disposició un telèfon per atendre trucades que necessitin un acompanyament psicològic durant el període de confinament 93 867 51 94 i  647 76 95 46 (Servei d’Assistència Multiprofessional – SAM).
  • Davant de l’angoixa, la tensió, la por,... es poden fer algunes pràctiques de relaxació que ens ajuden a transitar millor aquests estats anímics. Per relaxar-nos cal en un inici acceptar que estem tenint aquestes emocions i no lluitar amb elles. A nivell corporal podem fer respiracions profundes, exercici físic que ens ajudi a descarregar la tensió, ioga, visualitzacions de situacions agradables, o activitats que ens facin sentir bé. És moment per donar espai a la creativitat i imaginació.
  • Davant d’una situació desconeguda és comprensible que vulguem estar informats per saber com actuar o el què passarà. De tota manera es recomana ser selectius i triar canals d’informació oficials. La sobreinformació, però, ens pot generar estrés i angoixar-nos, si no la sabem gestionar bé.
  • Comunicar a infants i adolescents què és el que està passant, amb un llenguatge proper i adaptat a la seva edat. Aclarir dubtes i donar-los una explicació que puguin comprendre, els proporcionarà més calma davant de la incertesa. És positiu mostrar-los una actitud serena i no generar alarmisme per evitar que ells també s’angoixin. Fer-los veure que teniu mesures per cuidar-vos i estar protegits, tant dins de casa com el Govern a fora de casa els pot tranquil·litzar.
  • Organitzar i respectar els hàbits durant el confinament a casa, a més de tenir certes rutines, pot ajudar a transitar el dia. Busquem de fer activitats plegats, especialment si hi ha infants a la llar, així com també pot ser bo buscar diversitat d’estímuls i que alguns impliquin la mobilitat del cos i activitat física. Alhora tenir en compte que calen moments d’intimitat i respectar-se els espais individuals, sobretot per als adolescents que moltes vegades ho necessiten amb més freqüència.
  • És una situació temporal i no estàs sol/a, podem acompanyar-nos entre totes/es, fer comunitat i aprendre del que estem vivint.

(Referència  i adaptació de la Guia Recomanacions de Gestió Psicològica durant la Quarentenes per malalties infeccioses del Col·legi de Psicòlegs de Catalunya)




Serviran per garantir la continuïtat dels ajuts de menjador als menors amb necessitats socioeconòmiques
El procés garanteix la seguretat de totes les persones col·laboradores
Es manté l'activitat de diagnòstic oncològic i les proves complementàries imprescindibles i l'Hospital de Dia
 
Imprimir Versió per imprimirCompartir:Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
Ajuntament de Sant Celoni · Plaça de la Vila, 1 · 93 864 12 00 · santceloni@santceloni.cat