JULIOL 2020Mes següent
DL.DT.DC.DJ.DV.DS.DG.
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
Mes anteriorAGOST 2020Mes següent
DL.DT.DC.DJ.DV.DS.DG.
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
Mes anteriorSETEMBRE 2020Mes següent
DL.DT.DC.DJ.DV.DS.DG.
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    
Mes anteriorOCTUBRE 2020
DL.DT.DC.DJ.DV.DS.DG.
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Notícies
L'Escola Soler de Vilardell, pionera en aprenentatge cooperatiu, presenta les bones pràctiques educatives a l'Escola Universitària de Magisteri de Donosti
L'objectiu del treball cooperatiu és maximitzar l'aprenentatge de tots els infants del grup per tal de motivar-los a esforçar-se i  a obtenir resultats que superin la capacitat individual de cada un ells

Escola Soler de Vilardell a DonostiL'escola Soler de Vilardell és pionera a Catalunya i a l'Estat espanyol en l'ús d'aquesta metodologia educativa i, per aquesta raó, ha estat convidada al II Simposi sobre aprenentatge cooperatiu de l'Escola Universitària de Magisteri de Donosti.

El centre fa 2 cursos que ha començat a implementar la metodologia educativa de l'aprenentatge cooperatiu de manera global. Aquesta metodologia educativa està donant molts bons resultats acadèmics.

L'objectiu del treball cooperatiu és maximitzar l'aprenentatge de tots els infants del grup per tal de motivar-los a esforçar-se i a obtenir resultats que superin la capacitat individual de cada un ells.

L'aprenentatge cooperatiu consisteix en estructurar la classe de manera cooperativa per aprendre. Quan fem aprenentatge cooperatiu partim de l'organització de la classe en petits grups mixtos i heterogenis on els alumnes treballen conjuntament de manera coordinada per resoldre activitats d'aprenentatge. El fet de posar als infants a treballar junts, sense res més, no produeix necessariament una situació d'aprenentatge cooperatiu. El treball cooperatiu és molt més, és una situació d'aprenentatge en la qual els objectius dels participants estan estretament vinculats, de tal manera que cadascun d'ells “només pot assolir els seus objectius si els altres aconsegueixen assolir els seus”.

Cada alumne assumeix la seva responsabilitat i fa responsables els altres de fer un bon treball i assolir els objectius comuns. Es treballa conjuntament amb la finalitat de produir resultats conjunts (ajudar, compartir, explicar, animar-se perquè tinguin un compromís i un interès comú). Per tant, la cooperació va més enllà de la col·laboració: darrera la cooperació hi ha valors fonamentals com ara la solidaritat, la tolerància i el respecte per les diferències.

A més a més, el treball cooperatiu afavoreix la inclusió de tot l'alumnat perquè té en compte tres principis: presència, participació i progrés de tots els membres del grup.

La regidora de Cultura i Educació, Júlia de la Encarnación, destaca que “estem molt orgullosos dels bons professionals del món educatiu que tenim a les escoles de Sant Celoni. Una bona mostra és l'excel·lent tasca pedagògica que està duent a terme l'equip de mestres de l'escola Soler de Vilardell amb la metodologia de l'aprenentatge cooperatiu que els ha permès assolir uns molt bons resultats acadèmics”.

Informació publicada el 4 de juliol de 2013
Imprimir Versió per imprimirCompartir:Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
Ajuntament de Sant Celoni · Plaça de la Vila, 1 · 93 864 12 00 · santceloni@santceloni.cat