Diumenge, 20 d'abril de 2008  -  6 h matí

Cim dels Avens (715 m), al Baix Camp amb el CESC

Alta muntanya
Tota la informacio a la pàgina del CESC: www.elcesc.org

CIM DELS AVENS (715 m)(BAIX CAMP),
PER LA VIA FERRADA SERRES DE MESTRAL

Dia / Sortida Diumenge, 20 d´abril, a les 6 h. del matí de la plaça Comte del Montseny.

Aproximació Amb cotxes particulars fins passat L´Hospitalet de l´Infant (Agafarem uns pista forestal 10 min.).

Itinerari
Iniciem la ferrada pujant per una canaleta amb l´ajuda d´una corda. Efectuem un flanqueig fàcil equipat amb cable d´acer i pugem per una altra canaleta equipada amb quatre granos que allunyen força (passos molt atlètics). Superat aquest tram, trobarem una cadena que dóna accés a una cresta força aèria. El primer tram no està equipat, però és fàcil, quan l´aresta es complica trobem diversos passamans que ens permetran assegurar-nos. Més endavant trobem dos trams equipats amb graons i cable d´acer. Superats aquests dos trams continuarem per l´aresta fins a trobar un graó que ens permet superar un petit ressalt que dóna pas a una instal•lació de ràpel amagada darrera d´un bloc. Haurem de fer un ràpel de 20 metres que ens durà fins a la base del cingle. Continuem vorejant la barrera rocosa, que ens barra el pas, per la dreta amb l´ajuda de dues cadenes. Efectuarem un flanqueig a la dreta amb l´ajuda d´un passamà que dóna accés a una canal del Foll (molt dreta, delicada i exposada), equipada amb granos força allunyats. Continuarem caminant per la carena tot baixant fins al coll intermedi, des d‘on continuarem pujant per un tram força perdedor on trobarem alguna cadena i alguns granos fins arribar a una canal no gaire vertical, però si molt descomposta on farem un ràpel d´uns 15 metres. Continuarem fins al coll Superior i al coll de la Maiola, desgrimpant entre dos blocs, després pujarem 5 metres per una cadena i un tram força vertical amb passos de segon grau sense assegurar, per arribar sense cap complicació al cim dels Avencs (715 m). (4 HORES).

DESCENS:
 Des del cim dels Avencs, continuarem per l´ampla cresta, tot seguint un corriol poc definit al començament, marcat amb pintura blanca. Baixarem alternant trams pels dos vessants de la cresta fins a arribar a la canal Llarga (que baixa molt vertical i descomposta). Baixarem la canal amb l´ajuda de tres trams de cadena i continuarem fins a la bretxa Jordana, equipada amb cadenes. A partir d´aquí baixarem caminant pel vessant sud fins al coll de la Portella i per pista forestal fins al cotxe. (5 HORES)

Dificultat MOLT ALTA.

Cal portar
Equipament per vies ferrades (arnés, dissipador, casc, vuit o tub de fre, algun mosquetó de seguretat, alguna cinta i cordinos), roba personal i calçat adequat, roba d´abric, menjar i beguda

Durada Aproximadament 5 hores, despenent de la gent que siguem

OBSERVACIONS Es tracta d´una via ferrada molt singular que fa recordar les afilades arestes del Pirineu, però que transcorre a tan sols centenars de metres del mar. Es tracta d´un itinerari difícil que requereix conèixer les tècniques de progressió per arestes, perquè, tot i estar equipat a mode de via ferrada, hi ha trams molt exigents i exposats.

Més informació: Interessats trucar als telèfons 93.793.83.07 o 636.54.38.02, preguntar per en Jordi o la Marta.

Mapa recomanat “Vies ferrades i camins equipats” Edita: Xavier Sánchez C.

Lloc: Plaça Comte del Montseny
Organitza: CESC
Comparteix aquest contingut
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en WhatsappAfegir l'acte al vostre calendari
Versió per imprimir

Informació relacionada

Ajuntament de Sant Celoni · Plaça de la Vila, 1 · 93 864 12 00 · santceloni@santceloni.cat
Pujar al principi de la pàgina