Ajuntament de Sant Celoni

Oficina de Turisme Can Ramis - Pl. de la Vila, 25  |  08470 Sant Celoni  | Tel. 93 867 01 71

Localització Cercar Facebook Twitter Instagram

De la Batllòria a la Serra de can Puig

DificultatBaixa - moderada
Senyalitzada
Distància8,100km
Durada (caminant a 3 km/h)2h 45 min
  • Passejada que permet conèixer el paisatge de la conca mitjana de la Tordera, un riu que recull i barreja l'aigua dels massisos del Montseny i del Montnegre i que ha esdevingut un lloc estratègic per als assentaments humans i per a les comunicacions.
    Un cop s'arriba a la vall de Fuirosos el paisatge canvia radicalment: s'hi viu una quietud i s'observa una vegetació de ribera exhuberant fins a can Puig. Més endavant, pinedes i alzinars meditarranis acompanyen el camí de tornada a la Batllòria.

Trobem el senyal d'inici de l'itinerari al final del carrer Tordera de la Batllòria, a la cantonada amb el camp de futbol. Es pren el camí del costat del camp de futbol fins el pont del riu Tordera, que es travessa. Just passat el pont cal girar a l'esquerra i prendre la pista principal, seguint la mateixa direcció a les Llobateres.
    Caminarem amb l'autopista a la nostra dreta i el riu a la nostra esquerra.

Just abans d'arribar al pont de can Terrades, que travessa l'autopista per sobre, es pren la pista a mà esquerra, que continua paral·lela a l'autopista. El cami passa per la vora d'erms i camps de conreu amples que permeten una panoràmica visual molt extensa del Montseny.

Quan s'han recorregut uns 2,5 quilòmetres, s'arriba a una cruïlla a mà esquerra que ens duria al gual de la Tordera i que cal deixar enrere. De seguida s'arriba al pas de la riera de Fuirosos. Just abans de creuar-la cal girar a mà dreta, travessar l'autopista per un pas inferior i, immediatament, travessar la riera. A partir d'aquí s'abandonen els camins paral·lels a l'autopista i s'inicia l'entrada a la vall de Fuirosos pel seu camí principal.

La pista de la vall de Fuirosos, ampla i molt planera, no té pèrdua. Cal deixar enrere un camí que s'enfila a mà esquerra quan es porta un quilòmetre per la vall i estar atents a deixar-la uns 150 metres més endavant per agafar el camí de can Puig de Fuirosos, a mà dreta. Es creua la riera per sobre d'un petit pont i, pocs metres més enllà, es troba el camí que porta a la casa, que es deixa a l'esquerra. Es pren el que s'enfila pel vessant de la muntanya fent diverses giragonses fins arribar a la carena, on hi ha una esplanada: la plana de can Puig.

A la cruïlla de camins que hi ha a la plana de can Puig cal agafar el de la dreta. A partir d'aleshores, cal seguir el camí més fressat, que va baixant per un bosc mediterrani mixt. En una de les giragonses del camí ho trobarem una gran vista panoràmica de la conca mitjana de la Tordera i del massís del Montseny.

El camí arriba a la pista principal, que cal prendre a mà esquerra de retorn a la Batllòria. Després de deixar a l'esquerra dos camins que s'enfilen cap a la muntanya, es travessa l'autopista per sobre del pont de can Terrades i es retorna pel camí paral·lel a l'autopista i a la Tordera fins a la Batllòria.

• Itinerari

1. La Batllòria (foto)
    2. La Tordera (foto)
    3. La vall de Fuirosos (foto)
    4. La plana de can Puig. L'aprofitament forestal (foto)
    5. Panoràmica de la conca mitjana de la Tordera (foto)

• Més informació

Consells per gaudir d’aquest itinerari:

Es recomana portar roba còmoda i sabates adequades | A l’estiu, porteu aigua i elements per protegir-vos del sol

Sigueu respectuosos amb l’entorn | Si genereu alguna deixalla, porteu-la amb vosaltres fins poder llençar-la a alguna paperera | Us preguem no arrenqueu flors ni plantes per garantir la conservació de l’espai.

Ajuda'ns a mantenir aquest itinerari:

Si al llarg del recorregut detecteu qualsevol incidència, poseu-vos en contacte amb nosaltres i ho resoldrem el més aviat possible.

TURISME SOSTENIBLE TURISME SOSTENIBLE TURISME SOSTENIBLE TURISME SOSTENIBLE TURISME SOSTENIBLE TURISME SOSTENIBLE

Ajuntament de sant Celoni

Oficina de Turisme Can Ramis - Pl. de la Vila, 25   |  08470 Sant Celoni  | Tel. 93 867 01 71 | Contacta'ns
Pujar al principi de la pàgina