Ajuntament de Sant Celoni

Oficina de Turisme Can Ramis - Pl. de la Vila, 25  |  08470 Sant Celoni  | Tel. 93 867 01 71

Localització Cercar Facebook Twitter Instagram

La Vall d'Olzinelles

DificultatBaixa - Moderada
Senyalitzada
Distància9,6km.
Durada (caminant a 3 km/h)3h 30min
Desnivell acumulat pujant314 m.
Desnivell acumulat baixant314 m.
  • Desnivell acumulat pujant
    314 m.
  • Desnivell acumulat baixant
  • L'itinerari s'introdueix a la vall d'Olzinelles seguint la riera fins a l'ermita de Sant Esteve d'Olzinelles. Després travessa la riera, penetra pel sot de les Mines, s'enfila als Quatre Camins i retorna a Can Draper pel sot de la Remor.

Podem accedir al punt de sortida de l'itinerari, davant de la masia Can Draper, tant a peu des del centre de Sant Celoni com en cotxe.

Si ho fem en cotxe, a la rotonda d'entrada al poble venint de Barcelona, agafarem la sortida de la dreta que indica Olzinelles i un cop travessem el pont del riu Tordera girarem a l'esquerra. Anirem per aquesta pista fins que trobarem a mà dreta el túnel per passar per sota l'autopista i just a la sortida, girarem a l'esquerra.

A uns 200m trobarem la zona d'aparcament i la masia Can Draper, amb el plafó d'inici de la ruta.

Si volem fer la sortida a peu des del centre de Sant Celoni, podem prendre com a punt de partida l'oficina de turisme, des d'on prendrem el C/ Sant Martí a la dreta fins arribar al  seu inici, on es troba amb el C/ Esteve Mogas, paral·lel a la via del tren.

Uns 50m a l'esquerra, trobarem el pas subterrani per passar per sota la via del tren. Baixarem el C/ Indrústria que ens dirigeix a la carretera C-35 i just a davant de la benzinera, trobarem el pas subterrani per creuar-la. Acabarem de baixar el C/ Indústria i creuarem la passera del riu Tordera que trobarem a escassos metres a l'esquerra.

Agafarem la pista a la dreta fins trobar el túnel que passa per sota l'autopista i girarem a l'esquerra on trobarem la masia Can Draper.

Si veniu en tren, sortint de l'estació haureu d'anar a buscar el pas subterrani del C/ Esteve Mogas que es troba a la dreta de l'estació.

Excursió llarga i agradable per camins amples i corriols de pendent suau. L'itinerari és senyalitzat com a sender local (blanc sobre verd) en fites de fusta. Al llarg del camí es troben plafons informatius dels diferents elements d'interès.

Exclusiu per a vianants i recomanable per a tots els públics. En cas de cansament, des de Sant Esteve es pot tornar enrere tot desfent el camí. Cal mantenir la tranquil·litat de l'entorn i no llençar-hi deixalles de cap mena.

A l’inici daquest itinerari, al costat de la masia, hi havia un vell roure que feia ombra vora el camí. Era el Roure de Can Draper, un roure martinenc (Quercus pubescens) de mides monumentals a Catalunya (3,77 metres de perímetre de tronc, més de 18 metres d’alçada i 22 metres de diàmetre de capçada).
    Tenia la singularitat, a més, de ser un arbre amorriador, és a dir, un lloc ombrat on es feia descansar el bestiar en hores de calor. Just al costat del tronc encara s’hi pot veure una pedra salera. La base del tronc forma una gran rabassa de la qual surt un altre tronc de dimensions menors.

Ja fa uns quants anys que aquest exemplar tenia mostres clares de senectut, amb branques que se li assecaven, foradades, com el tronc, pels escarabats banyarriquers. Darrerament, aquests forats han estat ocupats per l’abella gegant de la resina, una espècie que va arribar fa pocs anys a Catalunya i que se la veu a principis d’estiu preparant els petits nius amb la seva descendència.

L’arbre s’ha mort, només sobreviu el seu company de rabassa.

Pròximament, la propietat, juntament amb l’Ajuntament de Sant Celoni, realitzarà una retirada de les branques més elevades per tal de reduir el risc de caiguda.

En tot cas, cal que tothom que passi per allà sigui prudent per possibles trencaments, sobretot en cas de ventades, pluges o temporals.

Icona audioÀudio: La Vall d'Olzinelles (Punt 7 Ràdio, 17/05/2017)

• Itinerari

1. Can Draper (foto)
    2. Pou de glaç de Can Draper (foto)
    3. Pont de Can Plana (foto)
    4. Conjunt de la Pega (forns, bassa, aqüeducte, plataners i alzina),
    5. Sant Esteve d'Olzinelles (església i font del Rector),
    6. Arbres monumentals d'Olzinelles (cedre de Can Valls, roure de Can Draper, roure del Quintà, pollancre d'Olzinelles),
    7. Conjunt de l'Aranyal (pont, font* i plataners),
    8. Sot de la Remor (foto)

*Aigua no apta pel consum

• Tracks
  • Passejades relacionades
  • Més informació

Rutes del Parc del Montnegre i el Corredor - Diputació de Barcelona
    Díptic Vall d'Olzinelles

NaturaLocal La Vall d'Olzinelles

Consells per gaudir d’aquest itinerari:

Es recomana portar roba còmoda i sabates adequades | A l’estiu, porteu aigua i elements per protegir-vos del sol

Sigueu respectuosos amb l’entorn | Si genereu alguna deixalla, porteu-la amb vosaltres fins poder llençar-la a alguna paperera | Us preguem no arrenqueu flors ni plantes per garantir la conservació de l’espai.

Ajuda'ns a mantenir aquest itinerari:

Si al llarg del recorregut detecteu qualsevol incidència, poseu-vos en contacte amb nosaltres i ho resoldrem perquè el joc estigui sempre operatiu

TURISME SOSTENIBLE TURISME SOSTENIBLE TURISME SOSTENIBLE TURISME SOSTENIBLE TURISME SOSTENIBLE TURISME SOSTENIBLE

Ajuntament de sant Celoni

Oficina de Turisme Can Ramis - Pl. de la Vila, 25   |  08470 Sant Celoni  | Tel. 93 867 01 71 | Contacta'ns
Pujar al principi de la pàgina