Escut Ajuntament

• Distància
    8,3km.
  • Durada (caminant a 3 km/h)
    3h 15min
  • Dificultat
    Moderada
  • Desnivell acumulat pujant
    547 m.
  • Desnivell acumulat baixant
  • Senyalitzada
    Sí, amb marques en blanc i verd (SL-C103)
  • Per fer aquesta ruta ens haurem de desplaçar fins a Sant Martí de Montnegre, a uns 11 km de Sant Celoni. Per arribar-hi anirem per la carretera c-35 en direcció Hostalric fins el trencall a mà dreta per anar a les urbanitzacions Cal Batlle, Can Coll i Boscos del Montnegre, just al costat del parc de bombers.

Seguint les indicacions per arribar a l'Hotel Cal Batlle, deixem a mà dreta l'entrada a la urbanització Can Coll i continuem pujant fins trobar l'indicador per arribar a Sant Martí de Montnegre. El camí que prendrem a partir d'ara és una pista forestal on trobarem una bona senyalització fins al nostre destí.

Es tracta d'una excursió llarga però atractiva per camins, corriols i pistes, que s'inicia a Sant Martí de Montnegre, s'enfila a la carena fins al turó més alt del massís i retorna tot passant pel singular indret de Santa Maria de Montnegre. L'itinerari ens permet conèixer les zones més elevades del Montnegre, les seves característiques geològiques i biològiques i la història de les activitats humanes.

El primer terç en forta pujada. La resta en pla i baixada. L'itinerari és senyalitzat com a sender local (blanc sobre verd) en fites de fusta. Al llarg del camí es troben plafons informatius dels diferents elements d'interès.

Exclusiu per a vianants i recomanable per a tots els públics. En cas de cansament, es pot desfer el camí des del turó Gros. Cal mantenir la tranquil·litat de l'entorn i no llençar-hi deixalles de cap mena.

Icona audioÀudio: El Montnegre carener (Punt 7 Ràdio, 8/03/2017)

• Més informació

Rutes del Parc del Montnegre i el Corredor - Diputació de Barcelona
    Díptic Montnegre carener
    Passegem per l'itinerari del Montnegre carener

NaturaLocal El Montnegre carener

Consells per gaudir d’aquest itinerari:

Es recomana portar roba còmoda i sabates adequades | A l’estiu, porteu aigua i elements per protegir-vos del sol

Sigueu respectuosos amb l’entorn | Si genereu alguna deixalla, porteu-la amb vosaltres fins poder llençar-la a alguna paperera | Us preguem no arrenqueu flors ni plantes per garantir la conservació de l’espai.

Ajuda'ns a mantenir aquest itinerari:

Si al llarg del recorregut detecteu qualsevol incidència, poseu-vos en contacte amb nosaltres i ho resoldrem el més aviat possible.