Turisme

Rutes i llocs d'interès
  • Distància
    9,6km.
  • Durada (caminant a 3 km/h)
    3h 30min
  • Dificultat
    Baixa - Moderada
  • Desnivell acumulat pujant
    314 m.
  • Desnivell acumulat baixant
  • Senyalitzada
    Sí, amb marques en blanc i verd (SL-C79)
  • L'itinerari s'introdueix a la vall d'Olzinelles seguint la riera fins a l'ermita de Sant Esteve d'Olzinelles. Després travessa la riera, penetra pel sot de les Mines, s'enfila als Quatre Camins i retorna a Can Draper pel sot de la Remor.

Podem accedir al punt de sortida de l'itinerari, davant de la masia Can Draper, tant a peu des del centre de Sant Celoni com en cotxe.

Si ho fem en cotxe, a la rotonda d'entrada al poble venint de Barcelona, agafarem la sortida de la dreta que indica Olzinelles i un cop travessem el pont del riu Tordera girarem a l'esquerra. Anirem per aquesta pista fins que trobarem a mà dreta el túnel per passar per sota l'autopista i just a la sortida, girarem a l'esquerra.

A uns 200m trobarem la zona d'aparcament i la masia Can Draper, amb el plafó d'inici de la ruta.

Si volem fer la sortida a peu des del centre de Sant Celoni, podem prendre com a punt de partida l'oficina de turisme, des d'on prendrem el C/ Sant Martí a la dreta fins arribar al  seu inici, on es troba amb el C/ Esteve Mogas, paral·lel a la via del tren.

Uns 50m a l'esquerra, trobarem el pas subterrani per passar per sota la via del tren. Baixarem el C/ Indrústria que ens dirigeix a la carretera C-35 i just a davant de la benzinera, trobarem el pas subterrani per creuar-la. Acabarem de baixar el C/ Indústria i creuarem la passera del riu Tordera que trobarem a escassos metres a l'esquerra.

Agafarem la pista a la dreta fins trobar el túnel que passa per sota l'autopista i girarem a l'esquerra on trobarem la masia Can Draper.

Si veniu en tren, sortint de l'estació haureu d'anar a buscar el pas subterrani del C/ Esteve Mogas que es troba a la dreta de l'estació.

Excursió llarga i agradable per camins amples i corriols de pendent suau. L'itinerari és senyalitzat com a sender local (blanc sobre verd) en fites de fusta. Al llarg del camí es troben plafons informatius dels diferents elements d'interès.

Exclusiu per a vianants i recomanable per a tots els públics. En cas de cansament, des de Sant Esteve es pot tornar enrere tot desfent el camí. Cal mantenir la tranquil·litat de l'entorn i no llençar-hi deixalles de cap mena.

Icona audioÀudio: La Vall d'Olzinelles (Punt 7 Ràdio, 17/05/2017)

• Itinerari

1. Can Draper (foto)
    2. Pou de glaç de Can Draper (foto)
    3. Pont de Can Plana (foto)
    4. Conjunt de la Pega (forns, bassa, aqüeducte, plataners i alzina),
    5. Sant Esteve d'Olzinelles (església i font del Rector),
    6. Arbres monumentals d'Olzinelles (cedre de Can Valls, roure de Can Draper, roure del Quintà, pollancre d'Olzinelles),
    7. Conjunt de l'Aranyal (pont, font* i plataners),
    8. Sot de la Remor (foto)

*Aigua no apta pel consum