Escut Ajuntament

19/02/2009

Clauer signatura digital IdCat

Es tracta d'un clauer USB que permet autenticar la identitat del ciutadà en algunes operacions amb les administracions per via telemàtica

L'Oficina d'Atenció Ciutadana va començar a tramitar el certificat digital IdCat de forma gratuïta a finals de novembre i està sent tot un èxit amb 210 inscrites.

Aquest certificat és un clauer USB on s'emmagatzema la signatura digital de manera segura i pràctica i permet als usuaris fer operacions amb les administracions con si ho fessin presencialment. A més a més, aquest clauer també permet emmagatzemar qualsevol altre fitxer, com si fos una memòria USB normal i corrent. Aquesta iniciativa és gratuïta i se suma a les altres accions que està portant a terme l'Ajuntament per fomentar l'ús de les noves tecnologies, com l'accés gratuït a Internet a 4 punts del municipi.

Edifici SafareigAmb el certificat IdCat es poden realitzar diverses operacions com ara sol·licitar a la generalitat la renovació del títol de família nombrosa o accedir al servei d'ocupació de catalunya.

Per obtenir un certificat IdCat, només cal presentar el DNI a l'Oficina d'Atenció Ciutadana i en el mateix moment se us entregarà el clauer amb la signatura gravada a l'interior de la memòria. També podeu sol·licitar-ho prèviament des de casa a través del web idcat.net i després passar per l'OAC a recollir-lo.

L'Oficina d'Atenció Ciutadana està situada al carrer Campins, 24, a l'edifici del Safareig. L'horari d'atenció al públic és de dilluns a dijous de 2/4 de 9 del matí a 2/4 de 3 de la tarda i de 5 a 8 del vespre. Divendres només està oberta al matí.