Es tracta d'un clauer USB que permet autenticar la identitat del ciutadà en algunes operacions amb les administracions per via telemàtica
L'Oficina d'Atenció Ciutadana va començar a tramitar el certificat digital IdCat de forma gratuïta a finals de novembre i està sent tot un èxit amb 210 inscrites.
Aquest certificat és un clauer USB on s'emmagatzema la signatura digital de manera segura i pràctica i permet als usuaris fer operacions amb les administracions con si ho fessin presencialment. A més a més, aquest clauer també permet emmagatzemar qualsevol altre fitxer, com si fos una memòria USB normal i corrent. Aquesta iniciativa és gratuïta i se suma a les altres accions que està portant a terme l'Ajuntament per fomentar l'ús de les noves tecnologies, com l'accés gratuït a Internet a 4 punts del municipi.
Amb el certificat IdCat es poden realitzar diverses operacions com ara sol·licitar a la generalitat la renovació del títol de família nombrosa o accedir al servei d'ocupació de catalunya.
Per obtenir un certificat IdCat, només cal presentar el DNI a l'Oficina d'Atenció Ciutadana i en el mateix moment se us entregarà el clauer amb la signatura gravada a l'interior de la memòria. També podeu sol·licitar-ho prèviament des de casa a través del web idcat.net i després passar per l'OAC a recollir-lo.
L'Oficina d'Atenció Ciutadana està situada al carrer Campins, 24, a l'edifici del Safareig. L'horari d'atenció al públic és de dilluns a dijous de 2/4 de 9 del matí a 2/4 de 3 de la tarda i de 5 a 8 del vespre. Divendres només està oberta al matí.