La documentació necessària per tal de poder iniciar els expedients d´inscripció és la següent:
- Sol·licitud , en la qual es demana la inscripció, adreçada al Consell Català de l´Esport
- Acta de constitució, subscrita per un mínim de 12 socis/es promotors/es, amb plena capacitat d´obrar, i signada per tots ells (i, en el seu cas, antecedents històrics de la creació de l´entitat). Cal tenir en compte que des de la data de constitució i fins a la presentació de la sol·licitud d´inscripció no podran transcórrer més de dos mesos
- Estatuts, adequats al Decret 145/1991, de 17 de juny i al Decret 96/1995, de 24 de març. Els estatuts hauran d´estar signats en el darrer full per totes les persones promotores. Exemple estatuts entitat de lleure Exemple estatus entitat federada
- Relació dels membres de la junta directiva: fer constar nom i cognoms, domicili, telèfon i núm. de DNI (exemple). Cal que estigui signada per cada un d´ells/elles, mínim cinc persones totes majors d´edat
- Cas que es vulgui practicar esport federat, caldrà un certificat/s original d´afiliació o adhesió a la federació/ions catalana/es corresponent/s. Si es vol practicar esport de lleure, caldrà que es faci constar als estatus
- Una fotocòpia del DNI (en vigor) de totes les persones sòcies promotores
Aquesta documentació, s'ha de fer arribar a:
Consell Català de l´Esport
Av. dels Països Catalans, 12,
08950 Esplugues de Llobregat
Telèfon: 93 480 49 00
Fax: 93 480 49 10
infosport.presidencia@gencat.net
www.gencat.net/presidencia/esportDe tota la documentació (1 a 4) cal presentar 4 exemplars amb signatures originals. Sota cada signatura cal posar el núm. de DNI.
Recordeu que la denominació social escollida resta pendent de la verificació del registre d´entitats esportives, atès que no pot ser idèntica ni prestar-se a confusió amb d´altres ja enregistrades.
Desprès, per inscriure una associació esportiva al Registre Municipal d´Associacions, el tràmit és igual per a totes les entitats siguin o no esportives.