Dijous, 20 de juny Danses per a nens i pares al CME  Dijous, 20 de juny Tastets musicals a la biblioteca  Dissabte, 22 de juny Parades amb els productes i serveis de les entitats celonines  Dissabte, 22 de juny 8è cicle de concerts de joves músics A l'olivera | | >>PROTECCIÓ DE LA SALUT Aquest àmbit té com a objectiu preservar la salut de la població davant d´agents físics, químics i biològics presents en el medi.
Les actuacions de protecció de la salut són:
- Programa de seguretat alimentària:
Aquest programa té com a objectiu la prevenció de les malalties que es poden transmetre pels aliments, garantir la seguretat des aliments i la protecció de la salut dels ciutadans i ciutadanes.
Aquest programa inclou les següents activitats: - Formació de persones manipuladores d'aliments
S´organitzen cursos de 6 hores de durada amb una freqüència mensual. Es lliura un diploma d´aprofitament del curs a les persones assistents.
Aquests cursos informen i capaciten a les persones manipuladores d´aliments en temes referents a la higiene personal, les bones pràctiques de manipulació, condicions d´elaboració i conservació, que permeten controlar i minimitzar els perills inherents a la manipulació d´aliments.
- Menjadors col·lectius socials
Es realitzen actuacions que permeten dotar d´eines al personal de les cuines dels menjadors col•lectius (centres educatius, centres sanitaris,...) per implantar autocontrols que permetin controlar i minimitzar els perills inherents a la manipulació dels aliments. - Comerç minorista d'alimentació
Es realitza el control oficial sanitàri dels establiments alimentaris (bars, restaurants, carnisseries i xarcuteries, fruiteries, venta de pa i resposteria, peixateries...).
A més a més s´ofereix assessorament als establiments d´alimentació sobre la implantació d´autocontrols i bones pràctiques, així com de la normativa higiènic sanitària vigent.
- Salubritat en habitatges i locals:
Es realitzen inspeccions derivades de les denúncies de fets relacionats amb la problemàtica ocasionada per la manca d´higiene i salubritat en les propietats públiques i privades. - Prevenció de la legionel•la:
Es gestiona el cens d´empreses que disposen de torres de refrigeració i condensadors d´evaporació amb l´objectiu de controlar el compliment de la normativa vigent.
| | |